KURSUS PENGURUSAN JENAZAH

Wednesday 3 March 2010

6 FEBRUARI 2010 (SABTU) – Biro Penerangan dan Pendidikan, Kelab Sukan dan Kebajikan (KSK), Majlis Perbandaran Manjung (MPM) telah menganjurkan Kursus Pengurusan Jenazah bermula jam 8.30 pagi – 1.00 tengahari bertempat di Dewan Anjung Perdana, Majlis Perbandaran Manjung.
Kursus ini bertujuan untuk memberi kefahaman dan pengetahuan secara menyeluruh tentang pengurusan jenazah secara teori dan praktikal bermula dari memandikan, mengkafan, menyembahyang serta mengebumikan jenazah. Selain dari itu ianya bertujuan untuk membina kesedaran terhadap kewajipan fardhu kifayah.
Kursus ini telah dihadiri oleh seramai kira-kira 60 orang ahli KSK, MPM lelaki dan wanita. Penceramah kursus adalah Al-fadil Ustaz Noor Azam Ariff bin Haji Shaarani, Imam Masjid Negeri, Perak Darul Ridzuan.
Majlis Perasmian kursus telah disempurnakan oleh En. Mohd Helmi b. Ariffin, Ketua Biro Kebajikan mewakili Pengerusi Kelab Sukan dan Kebajikan, Majlis Perbandaran Manjung manakala Majlis Penutupan kursus telah disempurnakan oleh En. Meor Syahrizan bin Sha @ Meor Sha, Pegawai Perancang Bandar, MPM jam 01.00 tengahari.

0 comments:

Post a Comment

Biro-biro Kelab Sukan & Kebajikan Manjung

Biro Ekonomi Biro Korporat Biro Kebajikan Biro Lawatan Biro Sukan & Rekreasi Biro Kebudayaan, Kesenian & Sosial Biro Penerangan & Pendidikan

About Me

Kelab Sukan & Kebajikan Majlis Perbandaran Manjung Majlis Perbandaran Manjung Jalan Pinang Raja, 32040 Seri Manjung, Perak.

Followers

visi, misi dan piagam

Visi Ke arah kecemerlangan bersukan, berekreasi dan organisasi berkebajikan di Majlis Perbandaran Manjung. Misi Melaksanakan pengurusan yang cemerlang dalam memupuk semangat muhibbah menerusi aktiviti sukan dan kepelbagaian kebajikan. Piagam Memastikan semua program dilaksanakan mengikut perancangan dan ketetapan, dengan penglibatan ahli-ahli mengikut kesesuaian program supaya memberi kesan yang positif.
Powered by Blogger.